Spararats

Dubultmasas spararats ir rotējoša mehāniska ierīce, kas tiek izmantota, lai nodrošinātu vienmērigu nepārtrauktu enerģijas (rotācijas enerģijas) pārnešanu sistēmās, kurās enerģijas avots nav pastāvīgs (vienmērigs), tāpat kā tradicionālais vienmasas spararats, bet amortizējot nevienmērigas izmaiņas apgriezienu vai griezes momenta avotā, kas var izraisīt nevēlamu vibrāciju.

Vibrācijas samazināšana tiek sasniegta ar enerģijas uzkrāšanu spararata abās masās, kura tiek amortizēta ar spēcīgām atseperem, pēc kā to ar ātrumu, kas ir saderīgs ar enerģijas avotu, atbrīvo šo enerģiju ar daudz augstāku spēku relatīvi īsā laikā

Respektīvi dubultmasas spararats automašīnai pilda vienmērīgas un nepārtrauktas enerģijas nodošanu no dzinēja uz transmisiju, tādejadi paaugstinot komforta līmeni auto vadīšanas laikā.

Graboņa, dzinēja vibrācija stāvot (galvenokārt aukstam dzinējam piedarbinot līdz dzin;ēs uzsilst) gan pātrinoties ir simptomi, kas lieciena ka spararats vairs savu funkciju nepilda.

Visbiežak spararats no ierindas iziet citu automašinas defektu dēļ, piemēram dīzeļiem izteikti ir degvielas sprauslu defektu gadījumā, kad kāda no sprauslām ir ar defektu un dzinējam rodas papildus vibrācija ko dubultmasas spararats mēģina noslāpēt, bet tādējadi sev krietni saīsinot mūžu. Otrs izteiktākais gadījums ir pašas ātrumkārbas defekts (īpaši robotizētajām atrūmkārbām), kad ātrumi tiek pārslēgti ar cirtieniem utt.

Ja Jūsu automašinai ir beigts dubultmasas spararats, tad vienmēr ir jāsāk ar automašīnas galveno agregātu pārbaudi/defektāciju, respektīvi jāpārliecinās, ka dzinējs strādā pareizi, ātrumkārbai nav defektu un ka tas ir tikai nolietojums, pretejā gadijumā cīnoties ar simptomiem īstais defekts nav nemaz novērsts un lielie izdevumi sasitībā ar dubultmasas spararata maiņu īsa laika posmā var novest pie atkārtota spararata maiņas.

Pastāv 2 veidu risinājumi:

  1. spararata maiņa uz jaunu;
  2. restaurācija.

Otrais variants ir lētāks par 30% līdz 300% salīdzinot ar jaunu alternatīvu dubultmasas spararatu. Atškirība starp restaurētu un jaunu rūpnīcā ražotu spararatu praktiski nav, jo restaurējot tiek izmantotas tieši tās pašas rezervedaļas un tehnoloģijas, kas tiek izmantotas ražojot jaunu, atšķirība tik tā, ka tiek atkārtoti izmantots korpuss kuru notīra, nokrāso, nobalansē un atjauno darba virsmas.